REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
- POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników, w tym Nabywców ze Sklepu prowadzonego przez Sprzedającego.
- Regulamin udostępniany jest nieprzerwanie na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
- Sklep internetowy slodkiedodatki.pl, w tym jego struktura, projekt graficzny stanowią wyłączność właściciela. Kopiowanie elementów strony, zdjęć, tekstów, informacji zamieszczonych na stronie, w celu wykorzystania w całości, części, lub w formie zmodyfikowanej bez uprzedniej pisemnej zgody właściciela Sklepu jest zabronione.
2. DEFINICJE
- Administrator Danych Osobowych – P.P.H. APIMAR Marzanna Marcinkowska, ul. Południowa 21a, 24-105 Baranów, NIP: 7160012547, REGON: 430496413, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia– interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Klient– pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto– konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Kupujący – zarówno konsument, jak i Klient
- Odbiór osobisty – forma odbioru Produktu, polegająca na odbiorze osobistym przesyłki przez Kupującego we wskazanym adresie odbioru: Żerdź 120, 24-103 Żyrzyn.
- Płatność– metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem slodkiedodatki.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
- Sprzedający - P.P.H. APIMAR Marzanna Marcinkowska, ul. Południowa 21a, 24-105 Baranów, NIP: 7160012547, REGON: 430496413, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki.
- Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, składane za pomocą Formularza Zamówienia, określające rodzaj i ilość produktów, sposób dostawy, formę płatności oraz dane Kupującego, i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedającym.
- WARUNKI OGÓLNE
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
- Dostawy produktów odbywają się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedający zobowiązany jest i zobowiązuje się do dostarczenia Produktów wolnych od wad.
- Ceny podane w Sklepie wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Kupującego, składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Sprzedający w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie, nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich, lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Kupującego.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Kupującego na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §IV Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:
- a) urządzenie z dostępem do sieci Internet i przeglądarki internetowej,
- b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- c) włączona funkcja obsługi plików cookies (ciasteczek),
- d) zainstalowany program FlashPlayer.
- Kupujący zobowiązany jest do:
- a) korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
- b) korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących i dla Sprzedającego
- c) korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz z zasadami netykiety
- d) niedostarczania i niepropagowania treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym treści obrażających osób trzecich, naruszających dobra osobiste, obrażające poglądy osób trzecich, zawierających hejt.
- ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko, adres email i nr telefonu Kupującego.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w zakładce Kontakt.
- ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ I ICH REALIZACJI
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- W celu złożenia zamówienia, należy co najmniej:
- a) wybrać Produkty będące przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny)
- b) zalogować się do Sklepu (opcjonalnie) lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji
- c) jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj dostawy (sposób dostarczenia Produktu), wybrać sposób Płatności za Zamówienie
- d) potwierdzić zamówienie klikając przycisk “Zamawiam i płacę” i w zależności od wybranej formy płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedającego Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Kupującego powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Kupującym a Sprzedającym.
- W przypadku wyboru przez Kupującego płatności:
- a) za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Kupujący zobowiązany jest do uiszczenia opłaty przy odbiorze przesyłki,
- b) przelewem, płatnościami elektronicznymi (Przelewy24), lub kartą płatniczą Kupujący zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie, zamówienie zostanie anulowane,
- c) przy odbiorze osobistym przesyłki w siedzibie firmy Sprzedającego (adres odbioru osobistego przesyłek: Żerdź 120, 24-103 Żyrzyn) gotówką, lub kartą płatniczą, w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
- Realizacja zamówienia Kupującego płatnego za pobraniem następuje maksymalnie w przeciągu 24h od momentu złożenia zamówienia, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego, co powinno nastąpić w terminie 3 dni od złożenia zamówienia, chyba że Kupujący nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
- Zakupiony Produkt będący przedmiotem Zamówienia złożonego przez Kupującego jest wysyłany przez Sprzedającego wybranym przez Kupującego sposobem dostawy wraz z odpowiednim dokumentem handlowym do miejsca dostawy wskazanego przez Kupującego w Formularzu Zamówienia, chyba że Kupujący zaznaczył opcję Odbioru osobistego przesyłki, wtedy gotowe zamówienie czeka na Odbiór przez Kupującego we wskazanym adresie przez Sprzedającego (Żerdź 120, 24-103 Żyrzyn).
- Chcąc otrzymać fakturę VAT na firmę należy podczas składania zamówienia zaznaczyć wybór "Firma" w polu "Dane adresowe" oraz podać wszystkie poprawne dane wraz z numerem NIP. Umieszczenie danych do faktury w polu "UWAGI" skutkować może nieotrzymaniem faktury. Pole "Uwagi" służy wyłącznie do umieszczania informacji dotyczących zamówionych produktów oraz wysyłki.
- Dostawa Produktów do Kupującego jest odpłatna. Koszty dostawy wskazane są Kupującemu w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia. Odbiór osobisty Zamówienia przez Kupującego jest bezpłatny.
- Dostawa Produktu, będącego przedmiotem Zamówienia realizowana jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego lub w innej formie zgodnej z Prawem konsumenckim. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia mailowo na adres shop@slodkiedodatki.pl
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedający zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego.
- Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedającego podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do spożycia,
- d) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- e) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- g) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- h) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, koszty zwrotu Produktów ponosi Konsument.
- BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem Danych Osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedający.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Zakres zbieranych danych osobowych to: Imię, Nazwisko, adres, numer telefonu oraz e-mail Kupującego.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- a) w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.,
- b) w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży, co skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Zgoda na przetwarzanie danych w określonym celu może zostać w każdej chwili wycofana.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Kupującego z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. O zmianach Regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będzie powiadomiony drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail).
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o ochronie danych osobowych.
- Aktualna wersja Regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce Regulamin na stronie Sklepu. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej, Kupującego obowiązuje Regulamin zaakceptowany przy składaniu Zamówienia.
- Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR.
- W kwestiach spornych, sprawy rozstrzygane są przez właściwy sąd.